söndag

Dagen då himlen öppnade sig, herregud vad det regnade. Problemet med Manhattan är att vattnet inte sjunker undan, istället bildas stora laguner på gatorna, dessa vadade vi igenom när vi var på shoppingtur. Egentligen var tanken att vi skulle ha lite sightseeing på olika kända platser och i Central park, men ingen var på humör för att hänga ute.
Medan mina vänner shoppade loss så höll jag hårt i mina pengar eftersom jag visste att jag kunde shoppa allt i Portland/West Linn istället. När vi begav oss hemåt hade jag ett nytt linne, två par nya örhängen och ett par genomdränkta converse på fötterna.
På väg hem hade vi ett stopp vid wall street och ett vid ground zero. Wall street var lite k00lt om man hade sett filmen (vilket jag inte hade) och ground zero såg mest ut som en gigantisk byggarbetsplats, men det var lite häftigt att se början på Freedom Tower.
Kul grej- jag och Sofie kom 1 minut försent till bussen vilket betydde straff. I vår grupp innebar det att man fick sjunga på sitt språk. Vi fick alltså en mick uppkörd i ansiktet och sjöng "Sommaren är kort" för de 35 närvarande, yey. It wasn't pretty och det finns videos som kommer hållas gömda i all evighet!
Freedom Tower
Lite regn och lite polisbilar
Tjarrååå Amigoz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0