CHRISTMAS

Julen i amerikat var väldigt annorlunda från den jag är van vid och mycket lugnare än jag hade förväntat mig! Visst hade många människor (inklusive oss) pyntat husen med lampor och diverse juldekorer (vissa maxade det till tusen) + att the mall var en skräckupplevelse de sista 2 veckorna innan jul. Men människorna var mycket lugnare och inte stressade som jag trott pga julhysterin som pågår i affärer osv. Det var alltså en glad överraskning!



Jag måste erkänna att jag saknade den Westermarkska julmaten en aning, men annars var det en riktigt bra jul! Det hela började cirkus 3 veckor innan jul då vi åkte till en tree farm, en plantering där de odlar julgranar helt enkelt. Där kan man dricka warm apple cider och promenera runt tills man hittar sin favvogran (de kommer i alla olika former och storlekar). Sedan kommer männen med en motorsåg och hugger ner den åt dig- om du itne vill göra det själv förståss.


Christmas Eve; Den 24 december firas inte med klappar och sådant som hemma. Men det är den kvällen man har släkten över på middag och umgås med dem ett par timmar. Så Brian's sida av familjen kom över på lite soppa & bröd. Vi skypeade även med hans bror och svägerska som bor i Florida. Med min snabbtänkhet och laptop kopplade vi upp det på den stora TV;n så alla kunde se, synas och höras hehe. Tidigare på morgonen hade jag skypeat med min fina släkt hemma i Sveat och öppnat Sverigepaketen, absoluta favoriten var självklart min fiiiiiiiiiiiina systemkamera. Den är världsbäst- tack ma/pa och Mormor+Morfar<3<3<3


Christmas Day; Den 25e är ju THE day här. Men jag gillade faktiskt 24 mer, för det var mer julfeeling när man hade alla familjemedlemmar+vänner över. Den här dagen gick hela förmiddagen åt att öppna paketen- omigod jag hade aldrig sett så många paket under en gran i hela mitt liv. Visserligen är vi 8 i familjen men ÄNDÅ. Det var smockfullt i hela vardagsrummet!! Jag fick MASSOR av paket av familjen också, vilket jag inte alls hade förväntat mig och alla grejer var asbra presenter som jag använder hela tiden! Just nu tillexempel har jag på mig min OSU-hoodie. När alla paket var öppnade och klara så gjorde alla vad de själva ville för att senare på kvällen gå på familjebio. Vilket verkar vara väldigt poppis just på juldagen för biografen var smockfull. Det var en mysig och helt klart värd jul!

 

ÖÖÖH juste, har ni några frågor eller funderingar så är det bara att fråga på!


Systrarna på Julgransjakt.


Min asballa West Linn Lions-sportbag med mitt egna efternamn på.
(keep in mind att det här var klockan 9 på morgonen, så bortse från mullvadsögon och knashår)


Julgraaaaan + kanske 1/4 av paketen (inte en överdrift)


Jag och Kelli- my other mom#2 (Alex's mami)


Emma & Ian Christmas eeeeve


Familjen på skype (Mormor närmast kameran haha)+ min nya kamera


Jag och mina Beaver-stuff!


Vi gjorde Svenska pannkakor till frukost på juldagen!


Fick fina underkläder, helt ärligt de bästa jag har. Om ni är i USA gå till Arie, bezt<3


Kommentarer
Postat av: martina

woho nu måste du få f1 (haha f1 looooool) med creds för att du bloggar så här dundermycket! och jag älskar att du lägger fram att vi får fråga saker, mycket väl godkänt Siri Westermark!!! ;) ;) ;)

Då har jag en liten fråga hehehe:



Din kompis Alex är hon släkt med familjen???? i don't get it!!!

2012-01-17 @ 17:50:26
URL: http://likegossip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0